Zoeken

zondag 20 november 2011

Uitwisseling in een uitwisseling

Nog snel een korte blog voor ik vertrek. Zodat jullie weten waarom ik twee weken lang niks van me zal laten horen.
Ik vertrek morgen namelijk naar Duitsland, Bad-Iburg welteverstaan. Het is een uitwisseling met mijn franse school school.
We gaan met ongeveer vijf-en-twintig leerlingen, 14 uur in de bus.
Mijn 'austuaschpartner' heet Anna en woont in een klein dorpje, Dissen, een half uur met de bus van de school in Bad-Iburg vandaan.
Ze heeft een zus van zestien, een hond, twee katten en ze praat bijna net zo goed frans als ik...
Komt ze hier om frans te leren, krijgt ze mij als uitwisselingsstudent!
Ik ga tien dagen weg, en in april komt Anna hier heen. Ze slaapt dan niet bij mij, omdat ik er al ben en het een beetje vol word in huis, maar ze gaat wel overdag met mij mee, naar school en zo.
Toen ik vroeg of we kunnen shoppen in Bad-Iburg stelde ze me meteen gerust, en daar ben ik erg blij mee ben aangezien ik al in geen jaren een normale H&M heb gezien (niet dat ik nou zo fan ben van die winkel, maar ik ben hem opeens toch een beetje gaan missen).
En we gaan ook koekjes bakken, zei Anna.
Ze klinkt spontaan en aardig en ik heb er enorm veel zin in!
De bus vertrekt om 6 uur, ik moet om half 6 op school zijn. Mijn tas is véél te groot, aangezien ik alleen de tas heb waarmee ik hier ben aangekomen (en die was voor een jaar gepakt), maar ik weet elke tas te vullen dus dat is niet zo erg.
Ik heb de karakteristieke 'Torteaux Fromager' uit de regio en de beroemde franse karamelsnoepjes 'Carambar' al ingeslagen, en ik neem ook een paar oerhollandse Haagsche Hopjes mee en een koelkast magneet met een blauw molentje erop.

Tot over twee weken!
Tschüs!!
Bo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten